Ramona, adiós
Tiempo de cerezas
La hora violeta

Llegir.cat

Jordi Nopca

L’espectacular boom de traduccions de Montserrat Roig arreu del món

També en castellà, basc i alemany ha arribat recentment la trilogia formada per Ramona, adéuEl temps de les cireres i L'hora violeta. I entre el 2026 i 2027, la imprescindible i canònica col·lecció Modern Library, actualment propietat de Random House, publicarà els tres llibres de Montserrat Roig als Estats Units. L'interès per l'escriptora barcelonina ha arribat fins al Brasil, on Companhia das Letras publicarà El temps de les cireres, i a Corea del Sud, on llançaran La veu melodiosa l'any que ve.

Ramona, adiós

Primera Trinchera Blog

Reseña de Ramona, adiós

[La reseña apareció originalmente publicada en el apartado «Subrayados» del número 192 de la revista Viento Sur, marzo de 2024].

 

Ramona, adiós termina por ser un libro sobre la humillación y la reafirmación personal, sobre los usos del sexo, sobre los quiebres de la memoria, sobre la hipocresía de clase, sobre la admiración femenina (qué tremendo personaje el de Kati), sobre la condena de la maternidad y sobre todo lo que contiene el silencio (imposible no pensar, aquí, en la Andrea de Nada).